Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başbakanlığı döneminde Yığılca ilçesi ziyareti kapsamında yapımı için söz verilen Yığılca-Düzce Kara yolu aradan geçen 14 yılda hala tamamlanamadı. 2011 yılında ilk kazmanın vurulduğu yolda, yıllar önce bitmesi gereken çalışmaların bugüne kadar sürmesini siyasetçilerin iş takibi yapmamasına ve sorunlu müteahhide bağlayan yöre sakinleri, ayrıca ağır tonajlı araçlar yüzünden baş gösteren kaza riskinden de yaka silker oldu.
ÇİMENTO FABRİKASI İLE ARTAN TEHLİKE: AĞIR TONAJLI ARAÇLAR
Çimento fabrikası, taş ocakları, mermer ocaklarının bulunduğu bölgede hafriyat kamyonları ile ayda 300 bin tonun üzerinde malzeme taşındığı tahmin edilen kara yolunda bulunan dar virajlar ve bozuk kesimler yayalar için tehlike oluşturuyor. Bu durumdan endişe eden köy sakinleri yolun acil olarak yapılması gereken kısımları yerine, gerek olmadığını öne sürdükleri kayalık bölgelerde taş duvar çalışmalarının başlamasına isyan etti.
VATANDAŞ YOL GÜVENLİĞİ İSTİYOR
Öncü Medya Genel Yayın Yönetmeni Sadullah Ünsal ise Yığılca yolu üzerinde bulunan köy sakinlerine mikrofon uzattı. Öncü Haber’e konuşan vatandaşlar yol güvenliğinin olmadığını, zaman zaman ölümlü ve ağır yaralanmalı kazaların meydana geldiğini kaydetti.
“BANA BAŞKAN ‘ARKANDA BİRİSİ VAR’ DİYOR”
Daha önce sosyal medya hesabı üzerinden yol hakkında paylaşım yapan ve paylaşımın ardından belediye başkanı tarafından baskı yapıldığını öne süren Hoşafoğlu Köyü sakini Adil Eren, “Burada yol sıkıntısı var. Mevcut yol bu trafiği kaldırmıyor. Bu yolun genişliğine 35 metre diyorlar ama 10 metre ile kapatıyorlar. Bu yola sürekli duvar örülüyor, duvar niye örülüyor hala anlamış değilim. Bu duvarlar yerine viyadük yapalım diyorum bana başkan ‘arkanda birisi var’ diyor. Belediye başkanı baskı yapıyor bana diyor ki ‘sen bu yoldan ne istiyorsun?’ Ben de ona diyorum ki başkan sen Yığılca’nın işine karış, devletin yoluna karışma diyorum. Bana ‘sen çimento fabrikasını söyle’ diyor, başkan Çimento fabrikasının yanından yer almış onu satamıyor acısı ondan. Benimle uğraşacağına pazaryerinin üzerini kapatsın “ şeklinde konuştu.
“YOLU KULLANAN AMBULANSLAR SIKINTI YAŞIYOR”
Acil vakalarda yolu kullanacak 112 unsurlarının bile zorluk çektiğini dile getiren Hoşafoğlu Köyü Muhtarı Yeter Şener, “Burada duvar yapıldığı için yol daralıyor. En büyük sorunumuz ve sıkıntımız yol. Talebimiz, yolumuz büyüsün ve genişlesin Düzce’ye kadar rahat gidip gelelim. Yolu kullanan ambulanslar sıkıntı yaşıyor, vatandaşların acil bir işi oluyor sorun yaşanıyor. Yolumuzun bir an önce yapılmasını ve iyi olmasını istiyoruz.” İfadelerini kullandı.
“YOL TRAFİK YOĞUNLUĞUNU KALDIRMIYOR”
Yolun ağır tonajlı araç trafiğini kaldırmadığını söyleyen Dutlar Köyü Muhtarı Sami Silahlı “Bu yol trafiği kaldırmıyor, yolu sıkça kullanan damperli kamyonlardan vatandaş bir rahat edemiyor. Çimento fabrikası çalışıyor, aylık 150 bin ton malzeme gidiyor, 50 bin ton da gelen malzemesi oluyor. Mermer ve mıcır ocakları var, yoğunluğu bu yol kaldırmıyor.” İfadelerine yer verdi.
“BU YOLDA ÇOK ÖLÜMLÜ KAZA OLDU”
Yolda ölümlü kazaların çok olduğunu vurgulayan Aksu Köyü sakini İbrahim Aksu “Trafik yoğunluğundan yoldan karşıdan karşıya geçme şansımız yok. Bariyerler konulması ve vatandaşa yaya geçidi verilmesi lazım. Köyümüzde yoldan kaynaklı çok sıkıntı ve tehlikeli bir durum var. Çok ölümlü kaza oldu.” dedi.
“YIĞILCA’NIN YAŞAMAYA HAKKI YOK MU?”
Yapılan yeni taş duvarların mevcut yolu daralttığı hakkında konuşan Cemal Keleş “Yığılca’nın yaşamaya hakkı yok mu? Çimento fabrikasından çıkan tırların arkasına takılıyoruz 20 dakikada gideceğimiz yeri 30 dakikada gidiyoruz. Tonajlı arabaların trafiğini yol kaldırmıyor. Yolun geniş olması ve en az 3 şeritli olması lazım. Yapılan yeni duvarlar yolu daha da daralttı. Duvar örülen yerlerde heyelan tehlikesi yok, gereksiz harcamalar bunlar.” diye konuştu.
“MÜTEAHHİT FİRMA DEĞİŞMEDİĞİ SÜRECE BU YOL BİTMEZ”
Müteahhit firmanın uyanıklık yaptığını iddia eden ve siyasetçilerin bu işin üzerine gitmesi gerektiğine dikkat çeken İğneler Köyü Muhtarı Ersin Kaptan “Burada asıl sıkıntı devletin değil, buradaki sıkıntı müteahhitin sıkıntısı. Müteahhit burada düzgün yerleri yapıyor, zor yerleri bırakıyor. Bizim köyün sapağında keskin bir viraj var. Bu virajı kaldıracakları yerde 1 kilometre ilerisinde düz yere taş duvar yapıyorlar. Buradaki sıkıntı müteahhitin uyanıklığı, müteahhit kolay yerleri yapıyor ödeneğini alıyor, zor yerler kalıyor. Müteahhit firma değişmediği sürece bu yol bitmez. Burada rant çalışması var. İhale yoluyla Yığılca Yolu’nu almış, ‘yılda 5 kilometresini teslim edeceğim’ diyor. Bu 5 kilometrede kolay yerleri yaparak teslim ediyor. Kontrol mühendisi görse dahi buna ilçedeki siyasetçilerimizde uğraştı. Siyasetçilerin bu işin daha fazla üzerine gitmesi gerekiyor. Bizim gayemiz devleti, milleti kötülemek değil. Açıkça söylüyorum ben müteahhitti kötülerim. Cumhurbaşkanımız bizi mutlaka duyar, duyarsa da bir ekip gönderir buraya Cumhurbaşkanımız bu işlere duyarsız kalmaz.” açıklamalarında bulundu.
“BURADAKİ DURUM RANT KAVGASI”
İlerleyen zamanlarda yolun genişlemesi durumunda yeni yapılan taş duvarlar ne olacak sorusunu yönelten Sami Şener şunları söyledi:
“Bu yolun 36 metrelik genişliğinde bölümü devlet tarafından istimlak yapıldı. Şu anda yapılan yeni duvarlar kaç metrede? Aşağı yukarı 15 metre daha içerisi istimlak da, yarın bir gün bu yolun genişlemesine ihtiyaç duyulduğunda yapılan taş duvarlar ne olacak? Bunun yapımı da yıkımı da masraf. Bu durum rant kavgası gibi bir şey. 36 metreye kadar istimlak ettiğin alan açılsın, duvar yapılacaksa da ondan sonra yapılsın. Buraya yapılan masraf yazıktır, günahtır.”